追蹤者

2012年6月13日 星期三

Kid's Song: My Dear Friends ( La La edited on 2009 )

Warm-up and Song: My Dear Friends

Warm-Up : Song and Warm-up

Dear my friends, dear my friends.
Please follow us and just like me.
Jump to forth, Jump to back, Turn around and Jump! Jump! Jump!

Dear my friends, dear my friends.
Raise your hands and just like me.
Raise hands up!  Raise hands down! Turn around , Up and Down!

Dear my friends, dear my friends.
Step your feet and just like me.
Step to right!  Step to left! Turn around and Step! Step! Step!

Dear my friends, dear my friends.
Please follow us and just like me.
Take your chair and put it down.  Turn around and please sit down.

Dear my friends, dear my freinds.
Clap your hands and just like me.
Clap quickly!  Clap slowly!  Write a circle and Clap! Clap! Clap!

我 這 個 暖身活動唱謠., 也是 在3年前編寫及「曲.」,   都是兒童耳熟能詳的英文單字 and 動作 .  我自己最喜歡 這2句: Take your chair and put it down.
為了配合我們故事場地 ,而且我們的暖身活動. 進入尾聲 , 剛好 請小朋友可以收心安靜:  Turn around and please sit down.,  最後的 一段是迎接我們故事老師喔! 所 以 我 也特喜歡這 首童謠. 只是我不會寫五線譜., 但這些都自己編詞及唱出來.  不知這樣是否也算是編曲 ? 一直以來., 我都非常尊重創作著的創意., (我經營外貿生意已數十年. 尊重創作是很基本的道德.), 但去年看到盛行的 每人都擁有"部落格" 偶而看到有人摘下別人寫的一些心得及千心萬苦集思廣益所發表
的 言論,被複製到自己的網誌上.因為我看到好的評論我會用手寫記錄下來及寫上日期., 但看到不同的網誌有相同 的言論 Po上 的 日期 差了數月., 心理不免很困惑.,可以這樣做嗎?   所以遲遲不敢寫網誌.一來其實工作也較忙.  我相信這 應該是少數人的作為.,  所以今年才試著在這裡跟大家分享~ 



沒有留言:

張貼留言